Virksomheder er i forandring, og nye produkter, tjenester, samarbejds- og kommunikationsformer giver behov nye strategier. Gennem udvikling af strategi via workshops hjælper Corporate Relations med at opdatere eller udvikle en helt ny strategi for kommunikation, branding og/eller digital kommunikation.
Hvad opnår du/I?
Gennem 3-4 workshops får du og din virksomhed/afdeling/team udviklet en ny kommu-nikationsstrategi. Lars Sandstrøm, der ejer og leder Corporate Relations, faciliterer work-shops’ne, hvor vi sammen udvikler de enkelte dele af strategien.
På baggrund af worhops’ne bliver input og resultater samlet og redigeret i form af en kommunikationsstrategi – typisk udviklet i PPT.
Hvordan er forløbet?
Workshop-forløbet kan typisk strække sig over 2 måneder. Coporate Relations står for sammen med projektejeren at tilrettelægge forløbet, herunde udvikle agenda, forberedende øvelser/inputs, og invitere de ønskede deltagere.
Udover selve workshops’ne kan forløbet også bestå i at indhente input hos interne og eksterne interessenter, og at involvere ledelse under eller efter forløbet. I nogle tilfælde kan der også være behov for at gennemføre eller evaluere analyse.
Hvad er indholdet?
Kommunkationsstrategien udvikles gennem et involverende forløb. Typisk vil strategien indeholde en fastlæggelse af mål, interessenter og målgrupper, temaer og budskaber, tiltag og aktiviteter, kanaler og medier, forankring og organisering, måling og evaluering.
Hvem faciliterer og forfatter?
Det er Corporate Relations stifter og kommunikationsrådgiver Lars Sandstrøm, der projektleder og faciliteter forløbet i samarbejde med jer. Typisk står han også for at forfatte strategidokumentet. Lars har i cirka 25 år arbejdet som rådgiver og strategiudvikler for mange af Danmarks største virksomheder.