Klima og bæredygtighed er for alvor kommet på danske virksomheders agenda. Det skyldes dels et stærkt politisk og forbrugermæssigt fokus på virksomhedernes ansvar og rolle, og dels at virksomhederne kan se nogle forretningsmæssige muligheder i at spille en mere aktiv rolle i spørgsmål om miljø, klima og andre samfundsmæssige anliggender.
Hvad opnår du?
Gennem 3 forelæsninger af hver 2 timer får du indsigt i virksomheders position og rolle i forhold til den bæredygtige agenda. Du bliver præsenteret for best practice og får en lang række værktøjer til, hvordan du kan arbejde med at kommunikere og brande bæredygtighed og socialt ansvar.
Hvad er indholdet?
Forelæsningsrækken fortæller om de muligheder, virksomheder har for at tage ansvar i samfundsmæssige spørgsmål, den definerer best practice, og fremlægger værktøjer og metoder, der øger image og omdømme.
Forelæsning 1: Den grønne dagsorden
Her får du et historisk overblik over udviklingen af bæredygtighedstiltag og de standarder og metoder, der er udviklet.
Forelæsning 2: Virksomhedernes rolle i for det bæredygtige samfund
Her ser vi nærmere på purpose, tillid, klimalov og hvilken rolle bæredygtighed kan spille i virksomheders rapportering og kommunikation.
Forelæsning 3: Værktøjer til virksomheder
Her får du alle værktøjerne; fx sustainable strategy map og sustainable value map, som hjælper med at skabe en strategi for CSR-branding.
Hvem taler?
Det er Corporate Relations stifter og kommunikationsrådgiver Lars Sandstrøm, der fore-læser om CSR-branding. Lars har arbejdet som rådgiver i cirka 25 år, har været ekstern lektor på Roskilde Universitet i snart 10 år, og er forfatter til flere bøger om kommunikation og branding.
Hvem kan deltage?
Alle med interesse for CSR og branding kan deltage. Man tilmelder sig som virksomhed, afdeling eller team. Derudover afholdes forelæsninger også for foreninger, netværk og lign.